KPI 10. De VRT streeft naar diversiteit in beeldvorming in het gehele intern en extern geproduceerde videoaanbod, uitgezonderd programma-aankoop (waar diversiteit ook een aandachtspunt is): geslacht: van 40% vrouwen naar 48% in 2025, afkomst: van 7,5% pe
Uit de resultaten van de diversiteitsmonitor van de Universiteit Antwerpen en de Universiteit van Amsterdam blijken volgende percentages:·
- Vrouwen: 41,3%;
- Personen met buitenlandse herkomst: 11,7% (Personen met buitenlandse herkomst hebben minstens 1 ouder die geboren is buiten de EU-15 (i.e. buiten België, Denemarken, Duitsland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Ierland, Italië, Luxemburg, Nederland, Oostenrijk, Portugal, Spanje, Zweden en het Verenigd Koninkrijk);
- Personen met een handicap: 1,3%.
De performantiemaatstaf moet in 2025 behaald zijn.
- ‹ KPI 9. De VRT bereikt met haar aanbod op weekbasis minstens 85% van alle Vlamingen. De VRT bereikt op weekbasis minstens 75 van elke relevante doelgroep (verdeling naar geslacht, leeftijdsgroepen, opleidingsniveau en afkomst).
- Omhoog
- KPI 11. De VRT streeft naar een meer diverse samenstelling van haar personeelsbestand, afhankelijk van de instroom die gerealiseerd kan worden: minstens 40% vrouwen voor het gehele personeelsbestand, genderevenwicht voor hoger kader in 2025, minstens 7% ›