KPI 9. De VRT bereikt met haar aanbod op weekbasis minstens 85% van alle Vlamingen. De VRT bereikt op weekbasis minstens 75 van elke relevante doelgroep (verdeling naar geslacht, leeftijdsgroepen, opleidingsniveau en afkomst).

VRT bereikte wekelijks 88,9% van de Vlamingen (12 jaar en ouder). Minstens 75% van elke relevante doelgroep werd bereikt:

  • Mannen: 88,2%;
  • Vrouwen: 89,5%;
  • 16- tot 24-jarigen: 89,4%;
  • 25- tot 44-jarigen: 86,1%;
  • 45- tot 64-jarigen: 87,7%;
  • 65-plussers: 93,3%;
  • Opleidingsniveau lager onderwijs: 83,6%;
  • Opleidingsniveau lager secundair onderwijs: 86,0%;
  • Opleidingsniveau hoger secundair onderwijs: 87,3%;
  • Opleidingsniveau hoger onderwijs: 93,6%;
  • Mensen van buitenlandse afkomst: 76,5%.

De performantiemaatstaf blijkt hiermee in 2023 behaald te zijn.