KPI 26. Het aandeel van de Vlaamse tv-producties en -coproducties bedraagt ten minste 65% van de totale output op Eén, uitgezonden tussen 18 uur en 23 uur, en op Canvas, uitgezonden tussen 20 uur en 23 uur. Het Vlaamse aanbod is ook prominent zichtbaar op

Het aandeel van de Vlaamse tv-(co)producties bedroeg 75,1% van de uitzendingen op VRT 1 (tussen 18 uur en 23 uur) en VRT Canvas (tussen 20u en 23u). VRT 1 behaalde een aandeel van 90,6% en VRT Canvas van 51,9%.

In de digitale programmering en actieve redactionele curatie van alle VRT MAX-platformen, werd een goeie contentmix gegarandeerd. Sterke (internationale én Vlaamse) fictiereeksen fungeren als trekkers voor acquisitie van nieuwe gebruikers, maar worden binnen een totaal curatieverhaal geplaatst waar ook documentaires, programma-afgeleiden en eigen VRT MAX aanbod z’n plaats heeft. Op die manier zijn heel wat verschillende titels, groot en klein, het uithangbord van VRT MAX. Ze worden verspreid naar een breed publiek daarnaast werd een gepersonaliseerde aanpak gehanteerd.

De performantiemaatstaf blijkt hiermee in 2023 behaald te zijn.