KPI 28. De VRT capteert jaarlijks 250 concerten, Vlaamse voorstellingen of festivals voor één of meerdere aanbodsmerken.
De coronacrisis had voor het tweede jaar op rij een grote impact op de culturele sector. Tal van culturele voorstellingen konden niet doorgaan, wat de captatiemogelijkheden voor de VRT beperkte. Desondanks capteerden de aanbodsmerken van de VRT in 2021 284 concerten, Vlaamse voorstellingen en festivals voor uitzending.
Aantal captaties per aanbodsmerk (2021)
Bron: VRT
Eén | 6 |
Canvas | 63 |
Ketnet | 3 |
Radio 1 | 25 |
Radio 2 | 30 |
Klara | 104 |
MNM | 36 |
Studio Brussel | 15 |
VRT NU | 2 |
Bijlage F bevat een overzicht van deze captaties.
De performantiemaatstaf blijkt hiermee in 2021 behaald te zijn.
- ‹ KPI 27. De VRT heeft aandacht voor Vlaams en Nederlandstalig product.
- Omhoog
- KPI 29. De VRT besteedt over verschillende aanbodsmerken heen, en los van informatie- en duidingsprogramma's, in haar aanbod jaarlijks aandacht aan minstens 10 gebeurtenissen, herdenkingsmomenten, ... op het vlak van de Vlaamse identiteit en cultuur. ›