Bijlage 1 - Bereik van de verschillende VRT-media op maandbasis
2011 |
VRT TV[33] |
VRT radio[34] |
VRT TV + radio[35] |
VRT online[36] # unieke bezoekers |
VRT online[37] % bereik Vlaamse bevolking |
---|---|---|---|---|---|
Januari |
95,4% |
79,5% |
97,1% |
2.050.611 |
38,0% |
Februari |
93,1% |
97,2% |
|||
Maart |
93,5% |
97,9% |
|||
April |
90,7% |
97,3% |
|||
Mei |
90,4% |
97,7% |
2.082.873 |
38,6% |
|
Juni |
91,2% |
79,3 % |
95,4% |
||
Juli |
90,3% |
94,8% |
|||
Augustus |
89,8% |
95,4% |
|||
September |
89,0% |
97,2% |
|||
Oktober |
92,0% |
97,3% |
|||
November |
92,2% |
97,1% |
_ |
_ |
|
December |
93,1% |
97,2% |
[33] Norm : minstens 15’ consecutief gekeken op maandbasis.
[34] Er zijn 3 CIM-golven per jaar, 2 in het voorjaar (golf 1+2) en 1 in het najaar (golf 3)
[35] Bron : de PPM-studie (Portable People Meter) uitgevoerd door TNS Media, in opdracht van de VRT en de VAR. Het gecombineerd bereikcijfer is het resultaat van een meting van de bereikcijfers van de VRT-televisienetten en VRT-radionetten bij een zelfde panel van respondenten (minimum 15 minuten kijken naar VRT-televisienet of luisteren naar een VRT-radionet zonder onderbreking)
[36] Een unieke bezoeker is gebaseerd op de Metriprofil-studie. Metriprofildata golf 10 (november 2010 – april 2011) en golf 11 (mei 2011- oktober 2011): VRT-media.
[37] Vlaamse bevolking 12+ = 5.4 miljoen.