Klachten

Klachten kunnen bij de VRM op twee manieren ingediend worden.

1) Per aangetekende brief (waarbij het postmerk als indieningsdatum geldt).
U verstuurt deze brief aan:

Vlaamse Regulator voor de Media
Koning Albert II-laan 20 bus 21
1000 Brussel

2) U kunt uw klacht ook elektronisch indienen.

Daarvoor heeft uw PC of laptop volgende nodig:

Vervolgens dient u het programma Adobe Reader in te stellen zodat het de Belgische rootcertificaten vertrouwt. Uitleg hierover kan u terugvinden in de handleiding .

Te volgen stappen:

  1. Plaats de elektronische identiteitskaart in de computer
  2. Klik op deze pagina op het 'Digitaal klachtenformulier'
  3. Open het 'Digitaal klachtenformulier'
  4. Sla het blanco-formulier op op de computer (via de optie 'downloaden')
  5. Open het opgeslagen bestand met Adobe Reader DC
  6. Selecteer de optie 'Ondertekenen' en kies voor 'invullen en ondertekenen'
  7. Vul de invulvelden in
  8. Dubbelklik op het vak waar de handtekening moet komen. Voer de pincode in. De handtekening verschijnt.
  9. Sla de ondertekende klacht op op de computer

Daarna verstuurt u deze ondertekende PDF per e-mail aan: [email protected]deren.be.