De VRM controleerde de uitzendingen van verschillende televisieomroeporganisaties (23 juli 2013, 17u-23u), waaronder Anne. Het programma 'Show Nieuws' bevat een item waarbij Vlaamse artiesten een wedstrijd aangaan om zo snel mogelijk een ijsje op te eten. De merknaam 'Magnum' wordt hierbij meermaals vermeld, de verpakking en het product worden duidelijk getoond en de wedstrijd gaat door voor een verkooppunt met het logo van 'Ola'.
De VRM meent dat hierbij sprake is van productplaatsing. Het Mediadecreet laat productplaatsing toe. Programma's die productplaatsing bevatten, moeten echter voldoen aan een aantal voorwaarden. Eén van deze voorwaarden is dat deze programma's de kijkers duidelijk wijzen op de aanwezigheid van productplaatsing. Aan het begin, einde en na elke reclameonderbreking moet de kijker gewezen worden op de productplaatsing in het programma. De Vlaamse Regering heeft met een besluit van 10 september 2010 hiertoe nadere regels bepaald (dit is het vertonen van het 'PP-logo').
De VRM stelt echter vast dat bij het begin en aan het einde van het programma 'Show Nieuws' geen PP-logo wordt getoond.
Voor deze inbreuk op het Mediadecreet legt de VRM Anne een boete op van 2.500 euro. Bij het bepalen van de sanctie houdt de toezichthouder er rekening mee dat de Vlaamse Media Maatschappij reeds eerder voor een soortgelijke inbreuk werd gesanctioneerd.