De VRM controleerde de uitzending van het programma 'Bouwen aan geluk' van 3 november 2011. De VRM stelt vast dat tijdens het programma commerciële communicatie voorkomt onder de vorm van merknamen, logo's en producten. Het gaat onder meer om productplaatsing. Zo wordt onder andere gebruik gemaakt van een 'Dockx' - verhuiswagen, wordt er 'Quick Step' - materiaal geleverd en geplaatst en worden er meubels van 'Heylen' geleverd. Dit alles wordt duidelijk in beeld gebracht.
Het Mediadecreet bepaalt de voorwaarden waaraan programma's die productplaatsing bevatten, moeten voldoen. Met het besluit van de Vlaamse Regering van 10 september 2010 (PDF) wordt het gebruik van een logo voor de aanduiding van productplaatsing geregeld.
De Vlaamse Regulator voor de Media stelt echter vast dat zowel bij aanvang als aan het einde van het programma en na de beide reclame-onderbrekingen het logo voor productplaatsing ontbreekt. De VRM besluit dan ook dat de VMMa een inbreuk beging op artikel 100, §1, 4°, van het Mediadecreet en artikelen 1 tot en met 3 van het besluit van 10 september 2011.
In het verweer maakt de omroeporganisatie echter aannemelijk dat de inbreuk te wijten was aan een technisch defect en dus buiten haar wil gebeurde. VTM wordt bijgevolg gewaarschuwd voor deze inbreuk.