De VRM waarschuwt Stories TV voor enkele inbreuken op het Mediadecreet.
De VRM controleerde de uitzendingen van Stories TV van 19 september 2011 (17u-23u).
Geen logo productplaatsing
Op die datum werd het programma 'Tendens Huis' uitgezonden. Er wordt duidelijk aandacht besteed aan 'Recticel', wiens merknaam en logo prominent in beeld wordt gebracht. Aan het einde van het programma wordt o.a. Recticel als programmasponsor vermeld.
De VRM is echter van oordeel dat hier sprake is van productplaatsing, die evenwel - omwille van het ontbreken van het PP-logo bij het begin en aan het einde van het programma - niet in overeenstemming is met de voorwaarden die worden opgelegd door artikel 100, § 1, 4° van het Mediadecreet en met de artikelen 1 tot 3 van het besluit van de Vlaamse Regering van 10 september 2010 betreffende het gebruik van een logo voor de aanduiding van productplaatsing.
Sponsorvermeldingen bij het journaal
Tijdens de onderzochte periode werd ook het programma 'De Vlaanders' uitgezonden. Het programma in kwestie wordt geproduceerd in samenwerking met de regionale televisieomroeporganisaties AVS en Focus/WTV en belicht voornamelijk de actualiteit m.b.t. de provincies Oost- en West-Vlaanderen. Aan het einde van het programma verschijnen enkele sponsorvermeldingen.
Het Mediadecreet bepaalt echter dat 'Journaals en politieke informatieprogramma's niet mogen gesponsord worden'.
De VRM besluit Stories TV te waarschuwen, gelet op de aard van de inbreuken en de afwezigheid van kwade trouw.