1.1.5. Teletekst / digitekst

SD15: De VRT verzorgt een teletekst/digitekst-aanbod.

OD15.1: Teletekst en alle nieuwe vormen van teletekst aangepast aan de schermen/toestellen brengen de mediagebruiker snelle informatie inzake nieuws, cultuur, educatie, sport en ontspanning.  

Om deze maatstaf te behalen, dienen teletekst en alle nieuwe vormen van teletekst aangepast aan de schermen/toestellen de mediagebruiker snelle informatie inzake nieuws, cultuur, educatie, sport en ontspanning te brengen.

De VRT bracht de mediagebruiker ook in 2015 snelle informatie inzake nieuws, cultuur, educatie, sport en ontspanning. En dit via de klassieke teletekst en via digitekst (via digitale televisie, voor digitekst zijn geen cijfers beschikbaar). Het teletekstaanbod was ook bereikbaar via internet (een.be/tt) en via mobiele toestellen.

Gemiddeld 67.413 Vlamingen raadpleegden in 2015 per dag teletekst via Eén, Canvas en Op12. (in2014 waren het 123.709 Vlamingen) Naar de internetversie van surften per dag gemiddeld ongeveer 17.514 bezoekers. (In 2014 waren er 20.000 bezoekers)

 

 

CONCLUSIE: De VRT blijkt deze doelstelling behaald te hebben.